torsdag 8 mars 2012

Imorgon ska min pojke dra ut en liten tand =(

Min brötiga och vårdslösa hund har lyckats bryta av en bit av en liten framtand och nu måste han dra ut den =( Så imorgon ska vi åka till trestads djurklinik och han ska vara där alldeles ensam över dagen (jag fick inte vara med ens vid uppvaknandet vilket jag tycker var tråkigt...). Men efter besöket ska han få massor av presenter, det dämpar iaf vårt samvete lite grann att få skämma bort honom. Igår var vi riktigt ledsna men idag har det känts mkt bättre så imorgon ska jag bara låtsas som att vi ska åka till ett hunddagis så att jag inte för över någon oro till Zixten.

Vår apporteringsträning går sjukt bra framåt iaf! Å jag har fått passa på att öva lite nu innan han kommer ha ont i munnen. Nu kan han ta vår vanliga (megastora) apport å hålla kvar den i flera sekunder utan att tugga! Woho! Så nu ska jag börja lägga till kommandot loss (å vissa som känner Zixten kanske tänker att han redan kan loss å d kan han ju i vardagslydnaden men nu får han inte släppa den innan jag sagt loss). Får filma detta någon gång när vi kommit så långt =)

Kika å njut av bilderna som visar 4 gånger då han håller i apporten =)

//Annelie 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar