måndag 26 december 2011

Vår julafton!

Lucka nr 24 ser ni t.v - ett ben som piper!
Började med lite morgonmys och paketöppning. Sedan åkte jag och Zixten hem till min familj å firade där, dock kände mig lite stressad och på helspänn hela tiden. Man vill ju att andra ska tycka om ens hund å att han inte ska störa för mkt, men eftersom jag har en lite brötig pojke som är matglad så märks han ju. Men jag tyckte ändå att det gick bra efter hälsningscermonin var avklarad.
Julklapp från Lennart - ett hurtta halsband!

Framåt kvällen åkte vi upp till Färgelanda och firade med Lennart å hans familj. Där var inte Zixten med så mkt då det finns en mycket hundrädd person i släkten, men Zixten fick pussar av Alfons iaf och Alfons fick pussar av Zixten! Jag fick ha en räkosttub till hands för att Zixten skulle fokusera på den istället för på Alfons inomhus. Men vi provade även med att ha Zixten lös utomhus när Alfons var med och det gick betydligt bättre, men Alfons fick sig en puss i ansiktet och började gråta men efter en timme så var det bra igen och Alfons sa att han älskade Zixten =)

Min alldeles egna shar pei!
Väl hemma igår så hade vi en mkt trött pojk, han brukar vanligtvis ligga i soffan med mig i ca 15 min, kanske 30 på sin höjd men igår var han så trött och kelsjuk så han låg i mitt knä i 2 och en halv timme!
Sleepy




Puss puss!
I veckan ska jag försöka visa er alla paket Zixten fått, men nu måste jag göra mig iordning för jag ska jobba kväll...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar