måndag 19 december 2011

En långpromenad i skogen...

 ...tog vi idag när solen sken. Underbart att få njuta av sådant väder i december tycker jag. I skogen la jag ut Zixtens adventspresent som han fick leta efter men han spårade alldeles för fort (som vanligt) så han slet sig ur kopplet men jag lyckades kalla in honom iaf å då fick han presenten som belöning. Efter detta gick vi till en plats där jag brukar släppa Zixten och så gjorde jag även idag men det sprang ett rådjur förbi som Zixten tänkte springa efter! Eftersom att det var ett berg där rådjuret sprang så blev jag livrädd att Zixten skulle kasta sig nedför så jag fick fort tänka ut en inkallningsplan! Det resulterade i att jag tjoade som en indian och sprang bort ifrån Zixten vilket gjorde att han jagade mig istället. Jag hade nog fått en liten hjärtattack om han hade stuckit efter rådjuret nedför berget! När han kom till mig så ville jag vara noga med att inte koppla honom så jag lät honom apportera min vante några ggr först. Såhär i efterhand är jag mkt nöjd över att han inte började jaga djuret utan valde att komma till mig istället och detta innebär att vi har kommit upp till nivå 24 på vår störningslista!!! (ni kan se hela vår störningslista från inlägget den 4:e oktober).

Lucka nr 19- ett gott ben med fyllning.

Zixten med Uddevallas hamn i bakgrunden.

1 kommentar: