torsdag 17 november 2011

Hundträffar och nya grejer!

Ibland har jag så mkt som jag har tänkt att berätta så när jag väl sätter mig och skriver har jag glömt hälften! Ska iaf börja och berätta att vi träffade Aero igår (en flatte hane) och övade lite tillsammans på en grusplan samt gick en promenad. I början hade Zixten mkt som han ville lukta på men han har lugnat ned sig betydligt med denna hund sedan sist vi sågs så det var skönt =)

Idag har vi varit ute på Orust och träffat Amber (Rhodesian ridgeback) å Sandra, det blev en långpromenad med lite lek som avslut. Leken gick till på så vis att Amber sprang och Zixten jagade henne :D Zixten ville väldigt gärna lukta på Ambers rumpa vilket Amber inte ville att Zixten skulle göra så hon sa till honom några gånger.
Sedan åkte jag och Zixten till torp för att möta upp Lennart på hans lunch rast  Vi handlade ett täcke/väst till Zixten som han kan ha riktigt kalla vinterdagar samt när han sitter i bilen. Himla bra pris på Hööks djursport 98 kr - 20 %. Zixten har nämligen skakat två gånger då det varit kallt ute under hundträning så detta var väl investerade pengar =) Nu ska jag bara hitta ett täcke som tål regn med. Förutom detta så köpte vi skor till honom som kan skydda hans ömtåliga tassar i vinter, och så blev det nya tandborstar med en tandkrämstub till  =) Jag köpte även en julkalender i tyg som man kan hänga upp paket på, så nu har jag lite att förbereda innan december för Zixten ska få ett litet paket varje dag innan St Bernhardstomten kommer på julafton ;)

2 kommentarer:

  1. Vad fiin han blev! Nu kan vi träna ute massa i vinter ;)

    SvaraRadera
  2. Ja nu behöver han inte skaka längre :D Men Freja kanske kan värma honom med sin goa å varma päls

    SvaraRadera