onsdag 12 oktober 2011

Veterinärbesök idag





Zixten slappnade av till slut =)
Zixtens akilleshäl är hans öron, där blir det varmt och fuktig. Även om dom är underbart lena och goa för mig att
känna på så
innebär dom en del besvär också, nu hade han fått svamp så vi ska behandla honom med några droppar i örat. Vi fick lägga ner honom på undersökningsbordet och hålla i honom så att veterinären verkligen kunde kika ordentligt i örat, detta var lite stressande för honom men efter ett tag gick det bra att bli undersökt i både ögonen, i munnen, tassarna och rumpan. Jag kan informera om att han nu väger 43 kilo!!! En jättelabbe med andra ord, jag undrar när han ska sluta växa.

Efter besöket blev han ganska trött, det var ju en stressigt situation + att jag hade promenerat med honom dit så han tog sig en välförtjänt tupplur efteråt. Han har tupplur nu med för vi har varit ute och lydnadstränat en liten stund vid skogslyckans torg, jag tänkte vi skulle försöka med en 5-10 minuters träning också innan han får sin kvällsmat och innan bonde söker fru börjar =)

Hade gott allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar