lördag 22 oktober 2011

Idag ska Zixten vara ensam hemma

Jag tycker inte om att lämna honom ensam i flera timmar, han är så sällan ensam mer än 3 timmar så 5 timmar (som det kommer bli idag) känns lite jobbigt. Jag har iallafall planerat för det och vi var ute i en timme nu på förmiddagen så att han skulle få göra med energi samt bli rastad ordentligt. Jag hade tänkt att vi skulle öva på vårt trick där jag kastar ut bollar åt lite olika håll som Zixten sedan ska lägga i hinken, men Zixten verkade vilja ha ledigt från träning idag =) Ibland är det lätt hänt att man övar för mycket på något, men om man låter bli att öva på ett moment i några dagar så tycker jag att Zixten greppar det bättre än när jag "tjatar" in det.

 <---Här har Zixten iallafall fått hämta bollar åt mig på lite kortare avstånd. På bilden passivitetstränar vi.

Anledningen till att Zixten ska vara ensam några timmar är att jag ska åka till min syster i Onsala, hon har en fin blogg ni kan kika in på: http://minafinastesaker.blogspot.com/ Till våren hoppas jag att Zixten också kan få åka till Onsala och hälsa på =) Men innan vi åker så långt vill jag ha köpt en bättre och säkrare bur åt honom.

<--- Förutom att Zixten har varit skeptisk mot gitarren som jag visade i veckan har han även blivit fundersam mot detta schabrak med elkablar. Först stod han och titta på den men höll sig på avstånd. När jag närmade mig den vågade han också det och idag var han helt oberörd av den =) Jag fick därför kvitto på att den metoden fungerar (att jag går närmare föremålet, tar på det och ger honom tid att undersöka).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar