söndag 23 oktober 2011

En tur till Råhagens Bhk


Passivitet 5 min
Idag har det varit en sådan där riktigt fin höstdag som jag ville ta vara på, jag börjar känna att nedräkningen av sådana här dagar har börjat. Jag och Zixten åkte därför upp till klubben för att jag ville lägga ett spår + öva på vårat trick som vi ska visa upp för de andra kursdeltagarna imorgon. I och med att vi bara har övat på tricket hemma ville jag ta med honom till klubben där han ska visa upp det så att vi är lite förberedda =) Det roliga var att han var mkt mer fokuserad där än vad han är hemma, så fort han kom ut på plan så skärpte han till sig och ville "jobba", underbart att se.

Det var skjutning en liten bit ifrån oss så vi fick med den träningen också. På filmen kan ni se en oberörd Zixten =) Dock har jag upptäckt att jag inte är så bra på att filma :D

Så här disponerade vi vår tid på klubben:

11.50-12.00 Jag lade spåret och Zixten fick vänta i bilen
12.00-12.30 Promenad
12.30-12.45 Övade på tricket samt lite lydnad
12.45-12.50 Passivitetsträning
12.50-13.00 Övade på tricket samt inkallning
13.00-13.10 Zixten fick gå spåret
13.10 Hemfärd =) 

När man inte har någon med sig så kan det ju vara lite segt att sitta och vänta på att spåret ska ligga i en timme, därför var det käckt att göra lite andra aktiviteter under tiden. Nu får vi se imorgon om den tid vi lade ner idag har burit frukt =) Jag har även ändrat mig lite angående momentets regler, vi ska utföra det så här:

Jag sätter/lägger Zixten ner och säger "stanna". Sedan kastar jag iväg 2 bollar åt varsinna håll. Sedan visar jag Zixten att han får springa och hämta dem, han ska därefter komma med dem en i taget och lägga dem i hinken. Jag kommer att ha en lina på honom för säkerhets skull i och med att det är andra hundar i närheten.

Jag rapporterar om hur det gick imorgon =) Hej då för idag


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar