torsdag 11 augusti 2011

Zixtens arbetsdag


6.00- Klockan ringde och väckte mig. Jag väckte Zixten som motvilligt gick ut från sovrummet. 
7.00- Promenaden till jobbet började och avslutades 40 minuter senare.     
7.45-9.30- Zixten fick frukost och sedan vila sig.
9.30-10.00 Zixten fikar med mig och personalen, fikat består av ett tuggben. =)
10.00-10.20 Promenad i Margretegärdeparken. Hälsade på sjuksköterskan. 
11.00- Fick besök av en ur personalen, Zixten blev ivrig som vanligt. 
Fram till 14.00- Vila och därefter en liten promenad.
15.30- Några minuters apportering på kontoret.
16.00- Arbetsdagen slutade och vi fick skjuts hem av Zixtens morfar.

Efter en arbetsdag brukar Zixten vara helt slut! Jag med iofs =) När vi kommer hem brukar han alltid få en liten peng i sin sparbössa, hundar måste ju också få lön. På tal om lön till hundar så var det en kvinna från mellanöstern på jobbet som frågade mig om Zixten fick lön för att han var med på jobbet, det tyckte jag var himla sött =). 


Efter en stunds vila hemma borstade jag sedan Zixtens tänder. Jag ska försöka göra detta varannan dag så att han verkligen vänjer sig vid att man grejar i hans mun. Sedan gick vi en promenad till skogen där jag band honom i ett träd och lade ett godisspår. Zixten blir ofta väldigt ivrig när han ska spåra och missar lätt apporterna så jag tänkte att ett godisspår kanske kan få honom att ta det lite lugnare på vägen. I början var han lika snabb som vanligt men när han sedan kom på att han hade missat godis tog han det betydligt lugnare så godisspår ska vi fortsätta med. (Btw, Labbar loves food. Om en labbe inte äter då vet man att något är på tok. Så ni kan förstå att Zixten blev snopen när han fatta att han hade glömt godis på vägen =) )            
                       


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar